27 Ağustos 2010 Cuma

YAYIN ÖNCESİ DİYALOGLAR


Yapımcı ve senarist
Yapımcı – Gel kardeşim geç şöyle otur.. Çay kaave..
Senarist – Çay alayım.. Açık olursa sevinirim.
Yapımcı – Bizde kapalı bişi yok zaten, hep ve her zaman açığız Allamıza bin şükür. (Diafona) Bize iki çay, biri açık olsun.. (senarist’e) Eee, tekrar hoş geldin.
Senarist- Hoş bulduk.
Yapımcı- Evet açık açık konuşalım. Nedir şimdi projeniz.?
Senarist çantasından dosyayı çıkarır, yapımcıya uzatır.
Senarist- Buyrun tüm açıklamalarıyla hepsini yazdım. Ayrıca iki bölüm senaryoda yazılmış durumda. Ve ek olarak Cv’imi sunuyorum.
Yapımcı – (senaryoya bakar,karıştırır.) Evet 95 sayfa yazmışız güzel. Zaten en az 90 dakka istiyor kanallar.. Eeee..
Senarist – Eee derken?
Yapımcı – Üç kelime ile projeyi anlatsan.
Senarist – Nasıl yani üç kelime..?
Yapımcı – Yani iddian ne projenle ilgili. Ne anlatıyorsun?
Senarist – Üç kelime ile diziyi özetlersek şöyle diyebilirim. Çok güzel proje..
Yapımcı – Başka?
Senarist- Yani bence öyle, ama sizde okursanız benimle aynı fikirde olabilirsiniz.
Yapımcı – Zaten meselemiz o aynı fikirde olup beraber güzel işler yapmak.
Senarist – İsterseniz siz projeyi okuyun, sonra üzerinde konuşalım. Talep ettiğiniz şeyler varsa bakalım..
Yapımcı – Tek başına mı yazıyorsun peki?
Senarist – Yok ekibim var..
Yapımcı – Çok güzel, zaten bu ekip işi kardeşim..E tamam ben projeyi bir okuyayım madem sonra yine görüşürüz…
Senarist – Avans verecektiniz?
Yapımcı – Ne için?
Senarist – Proje için..
Yapımcı – Avans..
Senarist – Evet..
Yapımcı – Şöyle yapalım en iyisi. Sen bana iki gün avans ver, ben projeyi okuyayım..
Senarist – Tamam..Ha unutmadan bu da projenin noter tasdik numarası..
Yapımcı – Çalmayın diyorsun yani..
Senarist- Yok estağfurullah..
Yapımcı – Şaka yaptım ya..İyi etmişsin, böyle lazım, kimin ne yaptığı belli olmuyor çoğu zaman…
Senarist – O zaman siz okuduktan sonra üzerine konuşuruz.
Yapımcı – Tabi ki..Kolay gelsin, hayırlı yazmalar size..
Senarist çıkar. Yapımcı diafona.
Yapımcı – Diğer senarist’i gönder..
Diğer senarist içeri girer.
Yapımcı – Hoş geldin diğer senarist arkadaşım..
Diğer senarist – Hoş bulduk..
Yapımcı – Hadi bakalım üç kelime ile projeyi anlat bana?
Diğer senarist – Nasıl yani?
Yapımcı – Üç kelime şartımız var. İki kelime ile olmaz.. Anlat bakalım.
Diğer senarist – Siz senaryoyu okusanız?
Yapımcı – Okuyacak o kadar çok şey var ki hocam.
Diğer senarist yerinden kalkar.
Yapımcı – Hayırdır , nere?
Diğer senarist – Başka bir yapımcı ile görüşmem vardı. Oraya geç kalmayayım..
Yapımcı – Çok ayıp, bi okumadık diye mi yapıyorsun bunu? İyi git, olmadı ben yazarım ne olacak sanki...
Diğer senarist çıkar.
Yapımcı – Para benim keyif benim, sizle mi uğraşacağım lan.. (Diafona) Bana bir kağıt kalem getir senaryo yazacağım…

2 yorum:

  1. yapımcıya bak ya.. Sonunda senaristte kendisi oldu :D mecburiyetten..

    YanıtlaSil